• Afaceri
  • Newsletterul, de la spam la canal de informare

Newsletterul, de la spam la canal de informare

Care au fost cele mai eficiente pretexte pentru a vă convinge să vă abonaţi la un newsletter? Din ce moment vi s-au părut agasante informaţiile primite?

Specialiştii în marketing online consideră că newsletterele primite prin email au o rată de conversie semnificativ mai bună decât comunicarea pe Facebook, putând să aducă  antreprenorilor din online un număr mai mare de clienţi. Totuşi, multe companii care ne-au cerut adresa de mail pentru a oferi ulterior comunicări devin repede agasante prin volumul de informaţii/oferte nesolicitate. Care este linia de demarcaţie?

Pretextele pentru solicitarea adresei de email sunt diverse, de la dorinţa de a oferi ultimele oferte (cu mesaj subliminal-„aşa afli când avem cele mai tentante reduceri”)-vezi numărul mare de abonări în prag de Black Friday, la acordarea de diverse gratuităţi (o broşură utilitară în format PDF, diverse ghiduri, etc) şi informaţii/analize preferenţiale abonaţilor.

După abonare, companiile au diverse instrumente pentru a evalua eficienţa comnicarii cu clienţii, urmărind rata de deschidere a newsletterelor, numărul de click-uri şi rata de dezabonare. Dacă e înghesuială mare la dezabonare înseamnă că cei mai mulţi clienţi consideră nerelevante sau înşelătoare ofertele şi se impun schimbări radicale dacă nu asta era intenţia emitentului. O rată mare a deschiderii mesajelor şi click-urile numeroase arată că strategia a fost inteligentă cu condiţia ca acestea să genereze şi vânzări proporţionale, altfel avem doar cârlige de marketing pe care consumatorii vor învaţa să le ocolească repede.

Ideal ar fi să existe şi un program de  fidelizare a clienţilor noi câştigaţi în acest fel, prin cereri de feedback şi consultanţă post-vânzare. O comunicare prea agresivă poate avea ca efect îndepărtarea clienţilor potenţiali, mulţi având tendinţa să catalogheze ca spam avanlanşa de newslettere dintr-o singură sursă. Cel mai bine se foloseşte acest canal când există noutăţi relevante şi campanii de atragere de clienţi punctuale. Un grup experimental de clienţi potenţiali cărora să li se testeze reacţia la primirea acestor mesaje ar fi deosebit de util în creionarea strategiilor viitoare de email marketing. Sigur, pentru cine îşi permite să achite costurile aferente acestor cercetări.

citește mai departe

Încearcă și: