• Afaceri
  • Statul acoperă 90% din promovarea externă a IMM

Statul acoperă 90% din promovarea externă a IMM

Este vorba de fonduri nerambursabile în valoare de cel mult 50.000 lei pentru activităţi de promovare externă a micilor afaceri precum participarea la târguri, expoziţii, achiziţionarea de site-uri şi aplicaţii de mobil, etc.

Iniţiativa face parte dintr-un proiect de susţinere a internaţionalizării agenţilor economici lansat în dezbatere publică pe 18 mai de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri şi care ar urma să se desfăşoare între anii 2017-2020 având la dispoziţie fonduri totale de 71 milioane euro. În plus, obiectivul secundar este reducerea decalajului în ceea ce priveşte informarea şi promovarea micilor afaceri locale în comparaţie cu cele din străinătate.

Sunt eligibile pentru a primi finanţări microîntreprinderile şi firmele mici şi mijlocii din zona producţiei de bunuri şi prestări de servicii care vor să pătrundă pe pieţele externe dar nu şi cele care activează în agricultură, acvacultură sau pescuit. Banii acordaţi de stat pentru promovarea în străinătate a firmelor locale vor acoperi 90% din costuri, restul de 10% fiind aportul antreprenorului. De asemenea, TVA nu este eligibilă, deci va fi suportată în totalitate de antreprenor iar fondurile nu pot fi utilizate pentru achiziţia de autovehicole.

Categorii de cheltuieli eligibile: participarea la târguri şi expoziţii externe (taxe de participare, de înscriere în catalogul expoziţiei, amenajarea standului, etc) în limita a 30.000 lei; achitarea taxelor de participare la misiuni economice externe în limita a 15.000 lei; realizarea unui site/aplicaţie de mobil de prezentare în română şi engleză a afacerii-10.000 lei (firma care primeşte finanţarea are obligaţia să menţină paginile active cel puţin un an); realizarea de materiale promoţionale (bannere, pliante), panouri publicitare-10.000 lei; participarea la cursuri de pregătire şi formare în tehnici de promovare pe pieţele externe-5.000 lei; documentare şi studii de piaţă în limita a 10.000 lei.

Cum fondurile nu sunt chiar atât de generoase în ansamblu-5 milioane lei este bugetul proiectului pentru 2017, 20 milioane lei în 2018, 22 milioane în 2019 şi 24 milioane lei în 2020-cei interesaţi de promovarea externă ar trebui să se grăbească cu depunerea cererilor după ce legea intră în vigoare (din stadiul de proiect în consultare publică acesta trebuie adoptat în şedinţa de Guvern pentru a deveni proiect legislativ, apoi aprobat de Parlament, promulgat de Preşedinte şi publicat în Monitorul Oficial-moment de la care putem vorbi deja de o lege care produce efecte).

citește mai departe

Încearcă și: