• Afaceri
  • Versiunea mobilă ajută/îngroapă afacerile online

Versiunea mobilă ajută/îngroapă afacerile online

În condițiile în care timpul mediu petrecut în fața „micului ecran” de mobil a ajuns la aproximativ 5 ore zilnic, toate magazinele online care se respectă ar trebui să posede versiuni mobile prietenoase ale site-urilor de prezentare.

Deja petrecem mai mult timp în fața mobilului decât în fața calculatorului clasic (desktop) așa că cei care au canale de vânzări online trebuie să construiască versiuni prietenoase dar și rapide ale site-urilor altfel riscă să piardă teren în fața concurenței care are, poate, prețuri mai puțin competitive dar aplicații de mobil mai performante. Digitalsummit.com, preluat de startupcafe.ro, oferă câteva sfaturi utile în această direcție.

Atenție la indexare. Google va face din 2018 indexarea site-urilor pornind de la versiunea de mobil a acestora și nu de la cea desktop, ca până acum. În consecință, vor avea de câștigat site-urile care se încarcă repede, care au conținut vizibil ușor fără zoom sau scroll, cu butoane funcționale pentru ecranele tactile.

Comunica cu utilizatorul. Un mesaj de bun venit, informații privind ofertele la prima vizită, mulțumirile după o achiziție sunt câteva lucruri elementare de implementat pentru versiunile mobile ale site-urilor.

Viteza e mama succesului. Durează mai mult de 3 secunde să se încarce o pagină? 53% dintre vizitatori își vor pierde răbdarea și vor părăsi site-ul.

Utilizează o aplicație ajutătoare. Dacă ai un site de vânzări ar fi musai să investești și într-o aplicație care să poată fi descărcată din Google Play de exemplu. În acest fel clientul primește notificări, recomandări, se generează o relație mai strânsă între acesta și comerciant (vezi modelul eMag).

Folosește liderii micro-comunităților de pe net drept canal de vânzări. Fie că e vorba de bloggeri, fie că e vorba de cei care au o lista lungă de prieteni pe rețelele de socializare, recomandările lor pot fi urmate de persoanele care au încredere în ei (vezi în acest context „review-urile” aruncate aparent dezinteresat de tot soiul de bloggeri care se trezesc mai mereu testând „întâmplător” câte ceva).

(Cristian Dogaru)

 

citește mai departe

Încearcă și: