Câteva ponturi pentru sejururi ieftine

Speculează raportul cerere-ofertă în funcție de sezon, caută oferte și pe paginile hotelierilor, nu rata disconturile companiilor aviatice.

Cele mai bune ocaziii pentru a prinde sejururi ieftine este să rezervi în extrasezon. Perioada tradițională pentru asta ar fi în ianuarie și noiembrie. În ianuarie lumea e încă „paralizată” după sărbătorile de iarnă din care bugetele ies destul de stoarse. Iar în noiembrie se economisește încă pentru pentru Crăciun/Anul Nou așa că mai greu să bagi mâna în buzunar. Plus că mulți au epuizat deja concediile la final de an. Unde e cel mai rentabil să pleci în astfel de perioade? În mod evident în locurile unde cererea e mare în timpul sezonului cald (unde plajele sunt bune și vremea blândă). Este evident că în sezonul rece nu foarte mulți se vor îndrepta înspre acele destinații și e o ocazie bună pentru cei care vor să vadă locuri interesante, încărcate de istorie, nu doar să se relaxeze la piscină sau pe malul marii. Cum nu toți hotelierii închid în extra-sezon, cum se întâmplă pe litoralul autohton, cei care păstrează activ business-ul au mari discouturi pentru a nu funcționa la o fracțiune din capacitate și a mai amortiza din costuri. Deci iarna și la sfârșitul toamnei se găsesc cazări ieftine în Grecia/Cipru/Malta/Bulgaria dacă e să ne referim la continentul nostru. Și nu te baza doar pe agregatoarele de oferte (booking.com, trivago.ro, etc) pentru a identifica cele mai mici prețuri. Uneori și hotelierii au programe de fidelizare și oferte mai ieftine decât acestea (comisionul booking.com este de minim 10% deci e loc de prețuri mai mici direct de la furnizorul de servicii de cazare). O vizită pe paginile lor web se impune înainte de rezervare.

Cum deficitul de cerere se răsfrânge și asupra companiilor aviatice, tot atunci vei găsi și bilete de avion ieftine. Ține minte că la final de an, în preajma Sărbătorilor, și imediat după începerea noului an, în primele zile ale lui ianuarie, multe companii aviatice low cost au promoții de 15-20% din prețul biletelor. Dacă ești în situația de a călători des, ar fi util să intri și în programele lor de fidelizare care permit acumularea de disconturi (Wizz Air are de pildă un card co-branded în parteneriat cu Bancpost unde reducerile sunt de minim 20 euro per segment de zbor).

Cristian Dogaru

 

 

citește mai departe

Încearcă și:

Adaugă comentariul tău folosind Facebook