• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Verifici constant bonul de casă?

09 Sep 2016
Banii tăi

Poţi evita surprize neplăcute dacă verifici imediat după plata la casă sumarul cheltuielilor ce apare pe bonul fiscal (sau pe factură).

“Costurile colaterale” care pot să apară aici vin din diferenţele dintre preţul afişat la raft şi cel salvat în memoria cititorului de coduri de bare, produse care lipsesc din coş dar apar pe bon, etichete aplicate greşit, etc.

Mi s-a întâmplat la un moment dat să constat că bonul fiscal includea un articol pe care ştiam sigur că nu îl cumpărasem. Povestea se petrecea la un magazin de articole sportive, am cumpărat câteva lucruri iar acasă m-am trezit că achiziţionasem şi un tricou. Tricoul nu existase în coş dar apărea pe bon şi iniţial nu mi-am dat seama după suma achitată, costul tricoului fiind mai mic de 10% din valoarea bonului (am crezut că greşisem atunci când încercasem să aproximez mental suma care urma să-mi fie cerută de casieră). Din fericire, am găsit înţelegere a doua zi (genul ăsta de incidente trebuie semnalate pe loc, sau imediat după plată, în aceeaşi zi) când mi s-au restituit banii. A fost convingător argumentul că se poate verifica pe camere că am dreptate. Ocazie cu care mi s-a explicat că maşinăriile care citesc codurile de bare sunt foarte “senzitive” iar cineva care trecea cu un astfel de tricou pe lângă mine în drum spre altă casă ar fi putut să declanşeze o astfel de citire. Morala pe care am decupat-o de aici este că e bine să verifici întotdeauna imediat după ce ai plătit pe ce s-au dus respectivii bani.

Şi asta nu numai pentru a evita să plăteşti ce nu ai cumpărat ci şi pentru a nu plăti mai mult decât face. Iar la acest capitol mulţi avem experienţe relevante cu produse care erau super-atractive ca preţ la raft, iar în momentul citirii preţului la casă au devenit brusc piperate. Fie pentru că de fapt preţul mic era pentru un produs dintr-o gamă inferioară poziţionat alaturi de cel ieftin iar clientul îl citise din greşeală pe acela, fie că eticheta era greşită din vina angajaţilor magazinului. Cum fiecare magazin are o politică de retur ce implică înapoierea mărfurilor achiziţionate în cel puţin o zi (sunt cazuri în care o poţi face în 30 de zile, în special la magazinele de bricolaj şi articole sportive, de îmbrăcăminte şi încălţăminte, etc), ai destul timp pentru a repara aceste neînţelegeri primind banii înapoi.

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter