Ai cumpărat ceva de ziua îndrăgostiţilor?

Ca în fiecare din ultimii ani, 14 februarie s-a  transformat într-un pretext de marketing agresiv, cu oferte de la parfumuri până la maşini de spălat.

Mai în glumă, mai în serios, mă întreb de ce n-avem reduceri festive şi cu alte ocazii simbolice, de pildă de 23 august (dată intrată în mentalul colectiv), de 10 mai (ziua regalităţii) sau în noaptea de Sânziene (24 iunie), date calendaristice cu mai mare legătură cu istoria şi tradiţia locală. Comercianţii se întrec oricum să ofere pretexte clienţilor pentru achiziţii, mai un Black Friday de primăvară, mai o noapte a reducerilor după modelul noaptea muzeelor, etc. Ar avea deci loc.

Remarcă însă cineva că bombardamentul cu zile de discount tot timpul anului produce de fapt efectul contrar? Nimeni nu mai cumpără în perioada preţurilor de listă aşteptând reducerile, puţini mai consideră mare oportunitate chiar perioadele normale de soldări, aşteptând evenimentul anului în materie de reduceri-vinerea neagră-pentru a lua câte ceva (de regulă uzat moral) cu preţ scăzut cu peste 30-40%.

Eu am refuzat să fac cumpărături de ziua îndrăgostiţilor 2016 pe canal clasic când am observat că marii retaileri pregătiseră reduceri la orice. eMag vindea de ziua îndrăgostiţilor inclusiv maşini de spălat, televizoare, mobilă şi articole petshop (mă rog, unii sunt poate îndrăgostiţi de animalele lor), la Altex găseai, printre altele, maşini de tocat şi aragazuri (“pentru ea”), bormaşini şi polizoare unghiulare (“pentru el”).

Dar numai cu achiziţii de prin magazine şi neapărat scumpe ne facem datoria într-o astfel de zi? Cu un buchet de ghiocei şi nişte vorbe din inima ne-am face de ras? Cu un mic dejun pregătit la pat am părea demodaţi? Cu o seară în doi la un film bun sau o cină romantică n-am fi mai aproape de esenţa unei zile a îndrăgostiţilor?

 

citește mai departe

Încearcă și:

Adaugă comentariul tău folosind Facebook