10 l de carbogazoase=1 G de net. Merită?

Cum publicul ahtiat după net este şi cel mai expus obezităţii timpurii, promoţiile încrucişate pot lovi unde nu te aştepţi.

Printr-o campanie recentă se acordă consumatorilor unei băuturi carbogazoase 50 MB de net la fiecare sticlă de 500 ml consumată. Cu un calcul simplu, ca să ajungi la 1 G de net pe lună, o cantitate suficientă pentru surfing pe web (fără descărcări masive), mail şi Facebook, ar trebui 20 de sticle de “răcoritoare” de 500 ml sau 30 de câte 330 ml, adică una pe zi, cât să te facă din dependent de net dependent (şi) de carbogazoase.

Astfel de strategii de marketing mi se par periculoase pentru că identifică surprinzător de bine publicul-ţintă şi îi livrează exact momeala potrivită. Dacă tot se poartă carbogazoasele în “gaşca” ta şi dacă mai şi primeşti net pentru asta, de ce să nu-ţi faci un obicei zilnic din consumarea băuturilor răcoritoare cu mult zahăr?

Partea proastă este că obezitatea timpurie are acum un motiv suplimentar să apară, pe lângă sedentarismul aferent pasionaţilor de net bătuţi în cuie pe scaunul din faţa laptoului/tabletei. Dacă pe lângă lipsa de mişcare prezentă încă din adolescenţă mai avem şi o alimentaţie de fast-food introdusă insidios prin Giga-premiile cu omniprezentul net, sănătatea copiilor noştri este pusă sub semnul întrebării. Dacă vor dori ca în loc de 1 G de net să obţină net nelimitat consumând frenetic mai multe carbogazoase pe lună? Şi cum ar fi dacă producătorii de tigarete ar introduce la rândul lor pachetele cu net-bonus? Am modifica legislaţia anti-fumat doar pentru a permite conectarea permanentă a nefericiţilor cu respectivul viciu?

ctivul viciu?

citește mai departe

Încearcă și:

Adaugă comentariul tău folosind Facebook